Vraag het bedrag terug van uw voucher

Eerder heeft u van ons een recreatie-voucher ontvangen met het bedrag van uw geplande verblijf. Helaas kon deze niet doorgaan vanwege het coronavirus. Op dit moment staat er nog een bedrag open op uw voucher waar u recht op heeft. Log in op uw persoonlijke account en volg de stappen om uw geld terug te vragen, zodat we het bedrag naar u kunnen overmaken. 
Log in en vraag eenvoudig uw vouchersaldo terug Omdat wij uw bankgegevens nodig hebben, vragen we u om in te loggen. Controleer uw vouchersaldo en vraag het openstaande bedrag terug. Zo gebeurt!

Veelgestelde vragen over de voucher

Recreatie-voucher
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Je ontvangt een recreatie-voucher als je verblijf niet door kan gaan omdat het park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Deze voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie door verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kan tot één jaar na uitgifte worden gebruikt als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. Je kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher kun je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe je deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    Je ontvangt een recreatie-voucher als je een verblijf hebt geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als je je boeking hebt gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij je contact op te nemen met het reisbureau waar je hebt geboekt.

    De recreatie-voucher kunt je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe deze recreatie-voucher precies  gebruiken kan worden, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van je recreatie-voucher.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kun je tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuw verblijf. Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment te boeken zijn op de website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?

    Nee, je kunt zelf bepalen hoe je de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren je daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat je de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heb je na 1 jaar nog niet de volledige waarde van je recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant terug.

  • Ik heb mijn boeking betaald via Air Miles, kan ik ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als je jouw boeking hebt betaald met Air Miles dan kun je je verblijf bij ons omboeken naar een andere periode in 2020. Neem hiervoor contact op met ons Contact Center.

  • Ik heb nog steeds geen recreatie-voucher ontvangen, wat nu?

    We streven ernaar om 7 dagen na ontvangst van je annuleringsmail de recreatie-voucher via e-mail toe te sturen. Vanwege de enorme drukte kan dit echter een week langer duren. Alvast bedankt voor je begrip.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die je reeds hebt betaald.

Voucher - Terugbetaling
  • Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn recreatie-voucher te ontvangen?

    Zodra de vervaldatum van je voucher nadert (1 jaar na de datum van uitgifte), nemen we contact met je op per e-mail. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen. In de e-mail die je van ons ontvangt vragen wij je om via een beveiligde omgeving je gegevens met ons te delen. Binnen 4 weken na de vervaldatum van je voucher ontvang je van ons het resterende tegoed terug op je rekening. 

  • Ik heb een mail van jullie ontvangen en mijn gegevens ingevuld, wanneer ontvang ik mijn voucher-tegoed terug?

    Na het invullen van je gegevens ontvangt je van ons een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 weken na de vervaldatum van de voucher ontvang je het bedrag dat op de recreatie-voucher staat terug op je rekening. De vervaldatum van de voucher is één jaar na de uitgifte datum van de voucher (deze staat vermeld op de voucher).

  • Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten voor de terugbetaling van het voucher-tegoed?

    Uit veiligheids- en privacy overwegingen bewaren wij niet alle betaalgegevens van onze gasten. Om het resterende voucher tegoed naar je over te maken ontvangen wij graag je gegevens. Je geeft deze aan ons door in een beveiligde omgeving.

  • Is het wel veilig om mijn gegevens achter te laten?

    Wij gaan vertrouwelijk om met jouw data. Je geeft je gegevens aan ons door in een beveiligde omgeving. Je gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de terugbetaling van je voucher tegoed.

  • Het lukt niet om mijn gegevens achter te laten, wat moet ik nu doen?

    Vanuit de e-mail klik je op de link om je gegevens aan ons door te geven. Om je gegevens op een veilige manier aan ons door te geven vragen wij om in te loggen in je Mijn Landal account. Bent je het wachtwoord van je account kwijt? Dan kun je klikken op de ‘wachtwoord vergeten’ link. Je ontvangt dan een e-mail om je wachtwoord te herstellen. Lukt het niet om je gegevens aan ons door te geven dan vragen wij je contact op te nemen met ons Contact Center.

  • Ik heb een mail van jullie gehad om mijn gegevens door te geven voor de terugbetaling van mijn voucher-tegoed. Is dit een echte mail?

    Na één jaar vervalt het resterende tegoed op een recreatie-voucher. Gasten met een voucher waarbij de vervaldatum bijna afloopt ontvangen van ons een e-mail om de terugbetaling in gang te zetten. 

  • Mijn voucher is verlopen, maar ik wil toch nog een boeking maken. Wat moet ik nu doen?

    Wanneer de vervaldatum van je voucher nadert ontvang je van ons een e-mail om de terugbetaling van je voucher in gang te zetten. Geef je gegevens aan ons door en je ontvangt binnen 4 weken na de vervaldatum het resterende tegoed van ons terug. Wij raden je aan een nieuwe boeking te maken zonder gebruik te maken van je bijna vervallen voucher.