Vraag het bedrag terug van uw voucher

Eerder heeft u van ons een recreatie-voucher ontvangen met het bedrag van uw geplande verblijf. Helaas kon deze niet doorgaan vanwege het coronavirus. Op dit moment staat er nog een bedrag open op uw voucher waar u recht op heeft. Log in op uw persoonlijke account en volg de stappen om uw geld terug te vragen, zodat we het bedrag naar u kunnen overmaken. 
Log in en vraag eenvoudig uw vouchersaldo terug Omdat wij uw bankgegevens nodig hebben, vragen we u om in te loggen. Controleer uw vouchersaldo en vraag het openstaande bedrag terug. Zo gebeurt!

Veelgestelde vragen over de voucher

Recreatie-voucher
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken. U ontvangt een recreatie-voucher als uw verblijf niet door kan gaan omdat het park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Deze voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie door verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Nadert de einddatum van de voucher en heeft u deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug. We nemen hiervoor contact met u op.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher kunt u inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe u deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, leest u in de e-mail waarmee u de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om uw recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. U kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als u uw boeking heeft gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met het reisbureau waar u heeft geboekt.

    Heeft u een verblijf geboekt in het buitenland? Dan kunt u voor aankomsten tot 15 mei 2021 een voucher aanvragen. Later volgt meer informatie voor aankomsten na 15 mei. Houd hiervoor onze website in de gaten. Belgische gasten kunnen voor aankomsten in het buitenland tot 19 april 2021 een voucher aanvragen

    De recreatie-voucher kunt u inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe u deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, leest u in de e-mail waarmee u de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om uw recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. U kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuw verblijf. U kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment te boeken zijn op de website.

    Nadert de einddatum van de voucher en heeft u deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug. We nemen hiervoor contact met u op.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?

    Nee, u kunt zelf bepalen hoe u de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer u een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren u daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat u de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heeft u na 1 jaar nog niet de volledige waarde van uw recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant aan u terug.

  • Ik heb mijn boeking betaald via Air Miles, kan ik ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als u uw boeking heeft betaald met Air Miles dan kunt u uw verblijf bij ons omboeken naar een andere periode in 2020. Neemt u hiervoor contact op met ons Contact Center.

  • Ik heb nog steeds geen recreatie-voucher ontvangen, wat nu?

    We streven ernaar om 7 dagen na ontvangst van uw annuleringsmail de recreatie-voucher via e-mail toe te sturen. Vanwege de enorme drukte kan dit echter een week langer duren. Alvast bedankt voor uw begrip.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

Voucher - Terugbetaling
  • Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn recreatie-voucher te ontvangen?

    Zodra de vervaldatum van uw voucher nadert (1 jaar na de datum van uitgifte), nemen we contact met u op per e-mail. U hoeft hierover geen contact met ons op te nemen. In de e-mail die u van ons ontvangt vragen wij u om via een beveiligde omgeving uw gegevens met ons te delen. Binnen 4 weken na de vervaldatum van uw voucher ontvangt u van ons het resterende tegoed terug op uw rekening. 

  • Ik heb een mail van jullie ontvangen en mijn gegevens ingevuld, wanneer ontvang ik mijn voucher-tegoed terug?

    Na het invullen van uw gegevens ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 weken na de vervaldatum van de voucher ontvangt u het bedrag dat op uw recreatie-voucher staat terug op uw rekening. De vervaldatum van uw voucher is één jaar na de uitgifte datum van de voucher (deze staat vermeld op uw voucher).

  • Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten voor de terugbetaling van het voucher-tegoed?

    Uit veiligheids- en privacy overwegingen bewaren wij niet alle betaalgegevens van onze gasten. Om het resterende voucher tegoed naar u over te maken ontvangen wij graag uw gegevens. U geeft deze aan ons door in een beveiligde omgeving.

  • Is het wel veilig om mijn gegevens achter te laten?

    Wij gaan vertrouwelijk om met uw data. U geeft uw gegevens aan ons door in een beveiligde omgeving. Uw gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de terugbetaling van uw voucher tegoed.

  • Het lukt niet om mijn gegevens achter te laten, wat moet ik nu doen?

    Vanuit de e-mail klikt u op de link om uw gegevens aan ons door te geven. Om uw gegevens op een veilige manier aan ons door te geven vragen wij u in te loggen in uw Mijn Landal account. Bent u het wachtwoord van uw account kwijt? Dan kunt u klikken op de ‘wachtwoord vergeten’ link. U ontvangt dan een e-mail om uw wachtwoord te herstellen. Lukt het niet om uw gegevens aan ons door te geven dan vragen wij u contact op te nemen met ons Contact Center.

  • Ik heb een mail van jullie gehad om mijn gegevens door te geven voor de terugbetaling van mijn voucher-tegoed. Is dit een echte mail?

    Na één jaar vervalt het resterende tegoed op een recreatie-voucher. Gasten met een voucher waarbij de vervaldatum bijna afloopt ontvangen van ons een e-mail om de terugbetaling in gang te zetten. 

  • Mijn voucher is verlopen, maar ik wil toch nog een boeking maken. Wat moet ik nu doen?

    Wanneer de vervaldatum van uw voucher nadert ontvangt u van ons een e-mail om de terugbetaling van uw voucher in gang te zetten. Geef uw gegevens aan ons door en u ontvangt binnen 4 weken na de vervaldatum van uw voucher uw resterende tegoed van ons terug. Wij raden u aan een nieuwe boeking te maken zonder gebruik te maken van uw bijna vervallen voucher.