Ik heb een vraag over:

Over de accommodatie

Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
Leuk dat je jouw huisdier mee neemt! Natuurlijk is dit mogelijk. Zo kun je samen genieten van een vakantie. Goed om te weten:
- Viervoeters zijn van harte welkom bj de receptie en het Grand Cafe in de Havezate.
- Laat ze lekker los rennen op het speciale hondenspeelveld of laat ze uit op de uitlaatstroken, hier vind je poepzakjes en prullenbakken. Deze staan aangegeven op onze resortplattegrond. 
- Honden mogen zwemmen in de kleine vijvers. In het recreatiemeer en op het strand zijn honden niet welkom.
- Zorg ervoor dat je hond is aangelijnd op het gehele resort. Laat hem niet los in de wei bij parkeerplaatsen P2 en P3. Hierdoor schrikken de (zwangere) schapen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een dagje komen zwemmen op Hof van Saksen?
Jazeker, je kunt ook alleen een dagje komen genieten op het resort. Ga zwemmen in het zwemparadijs en race van de spannende glijbanen. Of spetter lekker rond in het muzikale peuterbad. 

Neem vooraf altijd even contact op via +31(0)592 24 59 50 en vraag naar de beschikbaarheid. In het weekend en tijdens de schoolvakanties in Nederland, Duitsland en België zijn de faciliteiten en activiteiten uitsluitend toegankelijk voor resortgasten.
Alles over een dagje op Hof van Saksen Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
Ja, dat kan. Gezellig! We ontvangen je visite graag op het resort. Blijft je visite ook slapen? Dat kan als er genoeg bedden zijn in de accommodatie. Meld dit bij de receptie. Dat kan voordat het verblijf plaatsvindt of tijdens de check-in. Voor de visite rekenen we alleen toeristenbelasting.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tijdens mijn verblijf mijn afval scheiden?
Hoe minder restafval hoe beter het is voor de natuur. Op Hof van Saksen zijn er containers voor, glas, papier en restafval. Restafval scheiden we bewust niet. Dit wordt namelijk gescheiden in de afvalfabriek, waardoor waardevolle materialen behouden en gerecycled worden in plaats van worden te verbrand. Door niet te scheiden kan er voor ons beter gescheiden worden. De inzamelpunten van glas, papier en restafval staan verspreidt over het resort. Kijk voor de dichtstbijzijnde op de plattegrond.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kunnen we parkeren bij de accommodatie?
We zijn een autoluw resort, dit houd in dat auto's alleen tijdens aankomst en vertrek dagen op het resort mogen. Zo komt de sfeer en het authentieke karakter van onze Saksische boerderijen geheel tot zijn recht! Je kan dus wel wel met de auto je spullen uit- en inladen. Daarna kun je de auto parkeren op de centrale parkeerplaatsen P1, P2 of P3. Ben je mindervalide en heb je hiervoor een verklaring? Geef dit dan aan bij de receptie. Je kunt dan gebruikmaken van de mindervaliden parkeerplaatsen. Wanneer je in accommodatietype 4B, 6B1 of 6B2 verblijft, kan je wel parkeren bij de accommodatie. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Er is een storing in mijn accommodatie
Wat vervelend dat je ongemakken ervaart tijdens je verblijf. Wanneer je een storing opmerkt, loop dan gerust even langs bij de receptie. Wij zorgen er dan voor dat de storing zo snel mogelijk wordt opgelost. Is de receptie gesloten? Dan kun je (in dringende gevallen) een medewerker bellen via dit telefoonnummer +31-(0)592 24 59 50.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Mag ik barbecueën bij mijn accommodatie?
Tijdens jouw verblijf is het toegestaan om te barbecueën. Houdt hierbij wel rekening dat je niet onder het rieten dak staat, maar wel een stuk het terras op. Dit om risico op een brand te verkleinen. Tijdens de zomer kan er wel eens sprake zijn van een langdurige droogte op het resort. In dit geval is het niet toegestaan om te barbecueën. Twijfel je? Vraag het dan bij aankomst op het resort aan de receptie.

Let op: de kolen mogen achteraf niet in de ondergrondse container worden gegooid, tenzij ze volledig uitgebrand en uitgesmeuld zijn. Dus laat de barbecue een lange tijd staan voordat je dit gaat opruimen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Digitale sleutel

Ik heb meerdere accommodaties geboekt. Ontvang ik dan voor elke accommodatie een aparte digitale sleutel?
Als hoofdboeker ontvang je een digitale sleutel welke jou toegang geeft tot alle accommodaties binnen de boeking. Wanneer je de sleutel wil delen met je reisgezelschap deel je deze per accommodatie per reisgenoot. De reisgenoot ontvangt alleen de sleutel van de accommodatie waarvoor deze gedeeld is.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe moet ik mijn telefoon instellen, zodat ik de digitale sleutel kan gebruiken?
Download de Hof van Saksen App en log in met je account. Zet daarnaast je bluetooth, locatie en 4G/5G-internet aan. Ook kun je gebruikmaken van wifi. Wel raden we een 4G/5G-internetverbinding aan, om de sleutel optimaal te kunnen gebruiken.
Bekijk de instructievideo Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Vanaf wanneer is de digitale sleutel zichtbaar in de app?
Vanaf het moment dat je jouw boeking hebt gemaakt, is de digitale sleutel zichtbaar in de app. Je kunt de sleutel gebruiken vanaf 16.00 uur op de dag van aankomst als je alle stappen hebt doorlopen. We geven aan welke stappen er nog nodig zijn (zoals bijv. betalen, reisgezelschap doorgeven). Verblijf je in een Newborn of Kinderboerderij? Dan heb je vanaf 15.00 uur toegang tot de accommodatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik kan de digitale sleutel niet vinden in de app. Wat nu?
Je vindt de sleutel in de app als je de onderstaande stappen hebt gevolgd in de Hof van Saksen App of in je account op onze website:
  • Betaal een eventueel openstaand bedrag.
  • Laat ons weten wie je reisgenoten zijn.
  • Geef je verwachte aankomsttijd aan ons door.
  • Vul je noodgegevens in

Heb je dit gedaan en is de sleutel nog steeds niet zichtbaar in de app? Neem dan contact op met de receptie van het resort, daar helpen we je graag verder. Goed om te weten: de sleutel is alleen zichtbaar in de app en niet op de website. Dit is ongeveer vanaf 7 dagen voor aankomst. Rond 16.00 uur op de dag van aankomst wordt de sleutel groen, en is hij te gebruiken. Meer weten? Bekijk hier meer uitleg over de digitale sleutel.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook wifi gebruiken als ik de digitale sleutel gebruik?
Ja, dit is mogelijk. Wel raden we je aan om gebruik te maken van 4G/5G, voor de beste verbinding.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb geen smartphone, hoe moet ik nu inchecken?
Geen probleem. Onze medewerkers van de receptie helpen je graag verder, dus kom bij aankomst op het resort gerust langs.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Mijn digitale sleutel werkt niet (meer), wat nu?
Dat is vervelend. Probeer het volgende:
  • Check of je de laatste versie hebt gedownload van de Hof van Saksen App.
  • Is dit niet het geval? Zorg dan dat je de app updatet naar de laatste versie en log opnieuw in. 
  • Heb je de laatste versie? Log dan uit, sluit de app en log daarna weer opnieuw in.
  • Werken bovenstaande stappen niet? Verwijder de app en download de app helemaal opnieuw.
  • Werkt de digitale sleutel nog steeds niet? Probeer het op een ander toestel en log in met jouw gegevens.
  • Mocht dit ook niet helpen, dan verwijzen je graag naar de receptie van het resort.
  • Is de receptie gesloten? Neem dan contact op met het noodnummer dat in de app is aangegeven.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb geen internetbundel op mijn mobiel, wat nu?
Geen probleem, op het resort bieden we gratis wifi aan. Zo kun je toch gebruikmaken van de digitale sleutel!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Op het resort

Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?
Afhankelijk van beschikbaarheid kun je het verblijf verlengen. Dit kan tijdens het verblijf bij de receptie of voor aankomst telefonisch bij het Contact Center via telefoonnummer 0900 - 1971 (gebruikelijke belkosten).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik mijn elektrische auto opladen?
Ja hoor, dat kan. Hof van Saksen heeft in totaal 26 laadplekken. Er zijn 20 laadplekken op P1 en 6 laadplekken op 'Parkeren Daggasten'. We willen iedereen zoveel mogelijk de gelegenheid te geven om de auto te kunnen opladen. Daarom verzoeken we je om bij parkeerplaats P1 na 12 uur ruimte te maken voor de volgende auto. Na 12 uur wordt er automatisch een tarief van € 2 per uur in rekening gebracht. Bij parkeerplaats 'Parkeren Daggasten' wordt er na 6 uur automatisch een tarief van € 2 per uur in rekening gebracht.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Nachtrust
Op het gehele resort gelden de nachturen van 22.00 tot 07.00 uur. Wij verzoeken je vriendelijk de nachtstilte in acht te nemen. Bedenk ook dat er kinderen zijn die ruim voor 22.00 uur slapen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Recreatiemeer
- Bij het recreatiemeer is geen toezicht.
- Zwemmen en spelen is op eigen risico.
- Duiken is niet toegestaan.
- De maximale diepte van het recreatiemeer is circa 2,5 meter. De diepte bij de drijflijn is circa 0,75 meter.
- Op het strand zijn geen honden toegestaan.
- Op het strand is het niet toegestaan te fietsen of een kampvuur te maken.
- Het gebruik van het pontje geschiedt geheel op eigen risico.
 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is er oppasservice voor kinderen?
Ja, op het resort hebben we een eigen opvanglocatie. Deze wordt gerudn door de professionele oppasservice van Kinderdagverblijf Bij Ot & Sien. Dit is een kleinschalige en flexibele kinderopvang in Grolloo. Het voordeel is dat de kinderen gewoon op Hof van Saksen blijven. Zo kun je samen lekker uit eten of ontspannen in de Spa & Wellness. Het is ook mogelijk om in de avond een oppas te boeken, dan komt de oppas naar je accommodatie.
Meer informatie Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wil je meer weten over algemene praktische informatie? Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Activiteiten

Hoelang van tevoren kan ik een reservering maken voor faciliteiten of activiteiten?
Elke dag zijn er activiteiten voor jong en oud. Wist je dat alle activiteiten en faciliteiten gemakkelijk kunnen worden gerserveerd via de Hof van Saksen app? Bekijk in de app het activiteitenprogramma en laat je inspireren. Goed om te weten:

Bowlingbaan  3 dagen van tevoren
Restaurants 14 dagen van tevoren
Activiteiten Maximaal 2 dagen van tevoren
Spa & Wellness Het hele jaar door
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Worden er activiteiten voor kinderen georganiseerd op het resort?
Elke dag zijn er activiteiten voor jong en oud. Bekijk in de Hof van Saksen app het activiteitenprogramma en laat je inspireren.

Goed om te weten: activiteiten voor het weekend reserveer je vanaf vrijdag 12.00 uur en de activiteiten voor de midweek reserveer je vanaf maandag 12.00 uur. Activiteiten kunnen tot twee dagen vooruit gereserveerd worden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om een fiets te huren op het resort?
Ja, dat is mogelijk! Op het resort is een fietsverhuur aanwezig met een ruim assortiment fietsen. De fietsverhuur is dagelijks geopend. In de Hof van Saksen App vind je openingstijden en kun je direct een fiets reserveren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Tot wanneer geldt mijn fietsreservering?
We reserveren de fiets op de ophaaldag tot uiterlijk 10:30 uur. Je kunt de ophaaltijd terugvinden in de app. Haal je de gereserveerde fietsen niet op voor die tijd? Dan stellen we de fietsen weer beschikbaar om te verhuren aan andere gasten.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik mijn gereserveerde fiets(en) ophalen?
Dit kan bij de balie van de fietsverhuur. De Fietsverhuur bevindt zich in de Brink, kijk op de resortplattegrond voor de precieze locatie. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden